
On nykypäivän tiedostavien kuluttajien aliarvioimista tarjota tarjoustuotteina jatkuvasti samoja herkkuja. Mitähän tapahtuisi, jos joku kauppa profiloituisikin uudella tavalla, ja panostaisi terveellisempien vaihtoehtojen mainontaan. Ajatella, jos tarjouksessa olisi vaikka luomu-tuotteita, kasviksia ja lähileipomon leipää.
Suurten ostoksien vuoksi käyn marketissa, sillä minusta on tullut kamala vaativa asiakas, joka haluaa juuri sitä tuotetta ja tätä. Kahdesta markettiketjusta toisessa saa hyvän mielen ja jopa palvelua mutta hieman korkeammilla hinnoilla, toisessa taas saa hivenen edullisemmilla hinnoilla kalseaa sairaalatunnelmaa ja jonottamista. Kummasti enemmän on vaan alkanut tuo tunnelma painaa ja mieluummin maksan vähän enemmän mukavasta osotsreissusta. Pienten ostoksien perässä minulle riittää lähikauppa, koska marketeissa asiointi kestää kohtuuttoman kauan. Valitettavasti lähikaupan kylälläni on vallannut yksi ja ainoa toimija, jonka puodit eivät ole tippaakaan makuuni. Kaipaan markettikäynneistäni huolimatta lähikauppatunnelmaa, jota ei todentotta edusta enää yhden työntekijän koiranluukut. Yllätyinkin, kun kävin kotikylälläni pari viikkoa sitten ja paikallisessa olohuoneen kokoisessa kaupassa oli 5 toimivaa työntekijää. Tätä hämmästelin mielessäni koko kauppareissun ajan. Siinä oli lähestulkoon häivähdys sitä samaa kuin silloin, kun kävin alle metrin mittaisena pienellä kotikylälläni Eeron valinnassa ja mussutin tyytyväisenä lihatiskin vieressä kotikylän leipomon voilla voideltua maistiaisleipää, äitin vaihtaessa kuulumisia kauppiaan kanssa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti